15.11.2021

Muutoksia Revanssin siirtoasiakirjakäytännöissä

Tiedote koskee Teitä, mikäli toimitatte kuormia Revanssin vastaanottopihoille Lohjan Munkkaan jäteasemalle tai Porvoon Kilpilahteen. Sopimusasiakkaille asia ei aiheuta toimenpiteitä, vaan Revanssi huolehtii sopimusasiakkaiden puolesta tarvittavat siirtoasiakirjat.

Lakimuutos astuu voimaan 1.1.2022, joten vuoden ensimmäisestä päivästä lähtien Revanssi siirtyy käyttämään sähköisiä siirtoasiakirjoja lain edellyttämien jätejakeiden osalta. Siirtoasiakirja vaaditaan aina kun kuljetetaan rakennus- ja purkuperäistä jätettä, pysyviä orgaanisia yhdisteitä sisältävää jätettä, sekä pilaantunutta maa-ainesta. Edellä mainittujen jätejakeiden osalta paperinen siirtoasiakirja ei siis enää kelpaa vaan tietojen tulee olla sähköisessä muodossa. 

Mikäli kuljetusliikkeellä ei ole omaa sähköistä siirtoasiakirjajärjestelmää tulee hänen ilmoittaa kuorma etukäteen Revanssin vaakaohjelman MaterialPortin kautta. Kirjallinen ohjeistus MaterialPortin käytöstä julkaistaan myöhemmin, kuitenkin vielä tämän vuoden puolella. Mikäli kuormaa ei ole ilmoitettu etukäteen, veloitamme siirtoasiakirjan täyttömaksun (50 €). 

 

Alla listattuna yleisimmät esimerkkitapaukset:

 

  • Kuljetusliikkeellä on oma sähköinen siirtoasiakirja, jolloin siirtoasiakirjan täytöstä ei veloiteta kuljetusliikettä. Tällöin veloitamme vain punnitusmaksun.
    • Siirtoasiakirja tulee lähettää punnitustapahtuman jälkeen Revanssille osoitteeseen siirtoasiakirjat@revanssi.fi

 

  • Kuljetusliike ennakkoilmoittaa kuorman MaterialPortin kautta, jolloin siirtoasiakirjan täytöstä ei veloiteta kuljetusliikettä. Tällöin veloitamme vain punnitusmaksun.
    • Tarkemmat ohjeet kuorman ilmoittamiseen MaterialPortin kautta toimitamme myöhemmin.

 

  • Kuljetusliikkeellä on kuormaa toimittaessa täytetty paperinen siirtoasiakirja, joka täyttää lain vaatimukset. Siirtoasiakirjan tiedot kirjataan sähköisesti Revanssin järjestelmään ja sähköisen siirtoasiakirjan täytöstä Revanssi veloittaa punnitusmaksun lisäksi 50 €.

 

  • Mikäli kuljetusliikkeellä ei ole paperista eikä sähköistä siirtoasiakirjaa kuormasta tai siirtoasiakirja on puutteellinen, kuormaa ei oteta vastaan.

 

Lisätietoja asiasta saa Revanssin asiakaspalvelusta asiakaspalvelu@revanssi.fi tai 010 338 8670